04 октомври 2013

Nestle осъзнаха необходимостта от това, собствените им служители да разберат колко добър е новият продукт на компанията и да станат негови посланици сред собствените си приятели и роднини. Най-важното качество, на което искаха да се наблегне бе УДОБСТВО.

Nestle Южна Африка пускаха на пазара нова гама бебешки каши Nestum & Cerelac - питателна храна в пакетчета с единични порции и много други уникални характеристики. Клиентът ни – екипът по управление на продукта, поиска от нас да изработим стратегия за представянето на продукта пред 500-те служители на компанията, което да е нещо повече от обикновените плакати за нов продукт и раздаване на безплатни мостри в офиса. 

Nestle осъзнаха необходимостта от това, собствените им служители да разберат колко добър е новият продукт на компанията и да станат негови посланици сред собствените си приятели и роднини. Най-важното качество, на което искаха да се наблегне бе УДОБСТВО.

В сътрудничество с тяхната рекламна агенция Огилви организирахме вътрешно състезание за изработването на едноминутна реклама, която да възхвалява достойнствата на продукта. Идеалното решение бе нашата иновативна програма Commercial Break. Клиентът искаше да  извлече максималното от инвестицията в мероприятието и сътворихме програма, която продължи месец и половина. През първата седмица поставихме дисплей в столовата на офиса на компанията. Сложихме и  снимачни камери, филмови клапи, плакати и други декори. Нищо неподозиращите служители очакваха на сцената да се появят актьори и кресливи режисьори. Това се случи през следващата седмица, когато рано една сутрин всички получиха имейл с покана да слязат в столовата на обяд, ако мислят, че имат творчески талант. В уреченото време там ги чакаха служители на Catalyst Dream Team, които - облечени в смешни костюми – разиграваха пародийна реклама и привличаха вниманието на присъстващите по един много импровизиран начин. 

Служителите седнаха по масите. Нашите хора ги заговаряха по групи, обясняваха за какво е цялата шумотевица и поставяха предизвикателството. Служителите имаха две седмици време да се съберат с колеги и да измислят и предложат сценарий за оригинален, информативен и интересен рекламен клип за Nestum and Cerelac. Реакцията  беше поразителна, а помещението бръмчеше от енергия и вълнение. Две седмици по-късно и финалистите бяха известни. Идеите на пет екипа ще бъдат реализирани в реклами. Всички тези пет екипа бяха поканени на уъркшоп на място. Показаха им техниката, дадоха им насоки и съвети за изработването на рекламни клипове от световна класа. Запознаха се със специалистите от Catalyst Dream Team, които щяха да ги  напътстват и насочват по време на снимките. Снимачният процес започна скоро след това и 4 часа по-късно екипите бяха готови. Клиповете се завъртяха в интранет системата на компанията и в Ютюб. Всички служители трябваше да гласуват за любимата си реклама.

Победителят бе обявен на бляскава церемония в офиса на клиента, на която присъстваха много служители и която предостави още една отлична възможност за затвърждаване на посланията на продукта. 

Клиентът бе на седмото небе от постигнатия резултат. Пет невероятни реклами и всички хора в сградата говорят за продукта. Вече обсъждаме с тях как да добавим магията на Catalyst в следващите им събития. Представянето на нов продукт в Нестле никога няма да бъде същото.