24 ноември 2016

С приближаването на празниците, Catalyst Global очаква новата година и работи за задълбочаване на връзките ни като общност. На 12 декември, възползвайки се максимално от факта, че сме най-голямата глобална верига от компании, предоставящи тиймбилдинг събития с 42 фирми в по света, ще следваме изгрева на слънцето с провеждането на първото в света корпоративно 24-часово търсене на съкровища без прекъсване, като в същото време правим дарения на глобалната инициатива за бизнес благотворителност B1G1.

Дарителството носи еднаква радост на даващия, както и на получаващия. Давайки подарък на някого, много от нас изпиват чувство на радост и разтапящо удоволствие като наблюдават как човекът отваря подаръка си. Научни изследвания показват, че хората получават емоционални и физически ползи от дарителството и доброволчеството. Да, така е. Искате да имате по-голямо самочувствие, да намалите холестерола или да отслабнете? Дарявайте.

„Изкарваме си прехраната с това, което получаваме. Живеем с това, което даваме.“ - Уинстън Чърчил

Поведение в името на обществото означава „доброволни действия с цел да подпомогнат или донесат полза на другиго“. Какво ни мотивира да действаме в името на обществото? Как може да насърчим тези нагласи, така че да имаме желание да даваме още повече?

Социалните връзки насърчават щедрото поведение:

В едно проучване, публикувано в „Международното списание за щастие и развитие“ учени изследват как социалните връзки подпомагат превръщането на поведението на щедрост в положително усещане у човека, който дава. В серия от три проучвания учените достигат до заключението, че дарителството в името на дадена кауза предизвиква чувството на най-голямо щастие у даващия, когато дарението насърчава социалната връзка.

В това има смисъл. Даването е акт на участие в света и взаимоотношенията около нас. Колективното даване, а не това отделен човек да прави анонимно дарение, ни кара да се чувстваме най-щастливи.

Това е една много добра новина за организации, които имат желание да увеличат щастието на служителите си. Извличането на максимален ефект от този модел на колективно  дарителство чрез истинска и последователна програма за корпоративна социална отговорност е печелившо решение отвсякъде, ползите от което надминават радостта от акта на даряване.

Когато служителите участват в организирана дарителска програма, обикновено е налице процес на учене и ангажираност като група. Неотдавнашно проучване на консултантска компания за корпоративно гражданство разкрива, че даването на възможност на служителите да участват в дарителски инициативи може да донесе ползи на бизнеса чрез намаляване на разходите за обучение и развитие.

Може би сте чували за т. нар. дарителски кръгове. Това е една все по-популярна инициатива, в която хора, които споделят еднакви ценности се събират заедно и обединяват дарителските си усилия. Често описвани като нещо средно между читателски клуб и инвестиционна група, дарителските кръгове нагледно показват как съвместното дарителство носи големи ползи за всички.

Новаторските идеи често са под носа ни:

Базирайки се на това проучване и други подобни документи, ние от Catalyst Global се заехме да разработим тиймбилдинг програма, която максимално да увеличи радостта от дарителството чрез колективното даряване. И както често се случва с новаторските идеи, отговорът бе изненадващо прост!

През м. декември 2015 г. тиймбилдинг верига Catalyst Global стана доживотен член на  Buy1GIVE1 (B1G1). B1G1 е глобална инициатива за бизнес дарителство. В програмата на  B1G1, 100% от даренията, направени от членовете на инициатива отиват директно към партньорските благотворителни организации. B1G1 насочва вниманието си повече към въздействието от дарението върху живота на хората, отколкото към просто дарената сума.

Както с повечето новаторски програми за тиймбилдинг, именно Catalyst Global бяха тези, които преди 25 години първи въведоха екипното търсене на съкровище в корпоративния свят. В началото програмата бе с познатите ни физически неща – мислете в посока карта, молив и бележник. След това, през 2013 г. в партньорство с Bluehat Group, бе даден старт на тиймбилдинг приложението Go Team. Много скоро Go Team стана най-често избираната програма от клиентите на Catalyst навсякъде по света, като приложението продължава да бъде лидер на пазара.

Пишейки този материал, треперя от мисълта как Go Give започва да се копира. Но - като лидер в тиймбилдинг услугите с повече от 30-годишен опит - за Catalyst Global това е едно очаквано развитие. Сетете се за тиймбилдинг събития като дръм сесии, голямата картина, конструиране на реални предмети от картон – списъкът продължава, и всичко това са оригинални идеи на екипа на Catalyst Global. Би трябвало да съм по-милостив, когато Go Give се копира – от това ще се възползват благотворителните проекти!

„Имитацията е най-искрената форма на ласкателство ...“ - Оскар Уайлд

Go Give е плод на съчетаването на B1G1 и Go Team. В Go Give участниците се опитват да се справят с колкото може повече предизвикателства за определено време на съответния контролен пункт. Тези предизвикателства включват фото и видео задания, въпроси и още много други загадки. Вълнуващото тук е, че всяко предизвикателство е свързано с проект на B1G1, като екипите са тези, които избират на кой от невероятните проекти на инициативата да направят дарение след като се справят със заданието.

Какво стои зад Go Team - Go Give

Приложението Go Team е забавен и приобщаващ инструмент за обучение чрез преживяване.  Приложението доказано носи трайни ползи както за отделните участници, така и за екипите.     От участниците се изисква активно да упражняват и развиват чувството си за съпричастност като в същото време подобряват уменията си за работа в екип. Go Team кара участниците да спрат да изпълняват много задачи едновременно, да се пазят от отвличане на вниманието към странични неща и да се съсредоточат върху текущата задача. Печелившите екипи наблюдават, слушат, заедно разработват стратегия и я предават ефективно на членовете си – всичко това са ключови елементи на добрата екипна динамика.

Catalyst Global работи с офиси, разпръснати по целия свят, където се говорят различни езици и има редица социално-културни различия. Компанията ни е една общност, обединена от вярата в силата на ефективните тиймбилдинг програми за постигане на промяна в живота на хора и организации.

До събитието остават цели две седмици, а ние вече се вълнуваме.

Толкова се вълнуваме от предстоящото първо глобално събитие Go Give! Да, искаме и ние да сме част от забавлението, което нашите клиенти изпитват всеки ден, но далеч не е само това. Мисълта колко съдби можем да променим в положителна посока чрез съвместното дарителство е много по-вълнуваща.

И така, когато се събудите в утрото на 12 декември, знайте, че някъде по света хората, които са организирали ваша тиймбилдинг програма се забавляват и преживяват радостта от даряването.

Следвайте събитието в социалните мрежи на #GoGiveLikeUs

Помислете как вашият екип може да изпита радостта от дарителството. Дарявайте заедно с  Go Give. Резервирайте Go Give проява за следващото тиймбилдинг събитие на вашата организация.

Източници:

Aknin, L.B., Dunn, E.W., Sandstrom, G.M. and Norton, M.I. (2013). Does social connection turn good deeds into good feelings? International Journal of Happiness and Development, 1(2), pp. 155-171. DOI: 10.1504/IJHD.2013.055643

Batson, Daniel C. “Altruism and Prosocial Behavior.”In The Handbook of Social Psychology, 4th ed., edited by Daniel T. Gilbert, Susan T. Fiske, and Gardner Lindzey. New York: Oxford University Press, 1998. ISBN: 0195213769.

Nancy E., Fabes R., “The Relations of Children’s dispositional Prosocial Behavior to Emotionality, Regulations and Social Functioning,”(1996), Dpt of Psychology, University of Nebraska, Lincoln.

Sadler D, Lloyd S., (2007), Neo-liberalising corporate social responsibility: A political economy of corporate citizenship, Department of Geography, University of Liverpool.